לונדון לא מחכה לי

לונדון היא אחת הערים האהובות עלי, בעיקר בגלל שבכל פעם שאני מגיעה אליה היא מציעה לי מגוון של פעילויות תרבות. לפני מספר ימים חזרתי מביקור בה והחלטתי ללקט עבורכן את כל מה שנהניתי ממנו הפעם.

שייט לגריניץ'
מכיוון שהפעם נסעתי עם חברה שלא ביקרה בלונדון כבר 30 שנה, התחלנו את סיורנו בשייט על התמזה לכיוון גריניץ'. לקחנו סירת אוטובוס ונהנינו לראות את לונדון מזווית קצת אחרת. בבואנו לגריניץ' עלינו לתצפית שנמצאת ליד מצפה הכוכבים המלכותי, ומאפשרת זווית נוספת של העיר, שוטטנו קצת ברחובות הכפר המתוק הזה ואת הדרך חזרה עשינו ברכבת.

מוזיאון ויקטוריה ואלברט

תמיד מעניין לבקר במוזיאון הזה, אבל הפעם בקרתי בשתי תערוכות מעניינות במיוחד. התערוכה הראשונה, מציגה למעלה מ-200 זוגות נעלים מיוחדות מכל העולם מתקופות שונות, החל ממצרים העתיקה ועד לעיצובים החדשניים ביותר בימנו. שם התערוכה הוא SHOES – PLEASURE AND PAIN

ואיזו אישה לא מזדהה עם הכותרת הזו? (התערוכה מציגה עד 31/1/16) התערוכה השנייה מציגה מגוון עצום של בדים ורקמות מהודו. היא מלווה בהסברים ובהדגמות מאוד מפורטים ומלאה בצבעים ובמוזיקה. היא תציג עד ה- 10/1/16

מוזיאון המדע

המוזיאון נמצא ממש בסמוך למוזיאון ויקטוריה ואלברט ובו יש שתי תערוכות צילום מאוד מעניינות. הראשונה של הצלם האמריקאי ALEC SOTH שמצלם במסגרת מסעות צילום ממושכים, בהם הוא נוהג לתאר פרטים טריוויאליים מחיי היומיום של דמויות מקומיות, ומעניק להם חשיבות סימבולית ותרבותית.

וממש בחדר הסמוך תערוכה של הצלמת ג'וליה מרגרט קמרון. היא התחילה לצלם בשנות ה-60 של המאה ה-19, בתקופה שבה אפשר לספור את מספר הצלמות על אצבעות יד אחת. בהיותה בת 48 קיבלה מהבת שלה מצלמה במתנה ומיד התאהבה בצילום. קמרון צילמה בעיקר פורטרטים והשתמשה בחממה שבחצר ביתה כחדר חושך וסטודיו. (שתי התערוכות עד 28/3/16)

Tate Modern

תערוכה מאוד מעניינת בשם The World Goes Pop המספרת את סיפור אמנות הפופ בכל העולם. מעניין לגלות איך הדברים באו לידי ביטוי בדרום אמריקה, במזרח הרחוק ואפילו במזרח התיכון. תציג עד התאריך 24/1/2016

תמר סצמסקי היא מרצה בכירה לצילום

• הגב
    ליאורה
    נובמבר 4, 2015 על 8:20 pm

שלום, תודה רבה על ההמלצות. ההמלצות נראות מעניינות ויחודיות.